Monday, March 1, 2010

penjiwaan...

assalamualaikum...

Dia, mereka dan dia, atau pun skrg cuma ada Dia dan mereka...dia xda sudah...sudah di ambil org kali...xtau la, skrg ni emosi kadng2 menjadi xstabil sebab ni. sbelum ni hubungan ngan dia ok, n mula renggang, dan kurang berhubung, tub tub, dia dah wat keputusan tuk terima org lain, org yang memg jauh lebih baik dari aku. aku bukan kecewa ngan dia tp aku kecewa ngan kemampuan dri sendri, sebab tu la dia terbuka hati tuk terima org lain. secara fuzikalnya mmg aku boleh terima dia bukan "dia" ku lagi, tp dr dlm cam mau pecah sak klu ingat dia bukan aku punya lg. xtau la pa mau jd, aku ingat umur yang begini tua sudah konon, 23 thaun, xda sdah masalah cam gini, masalah awek konon, masa ni skrg ni bg aku patutnya sudah stabil dngan pasangan, bukan masa untuk kecewa, bukan masa tuk cari awek, tp masa tuk releks dr benda2 cam gini tp dlm masa yg sama ada sudah calon yg ready tuk djdkan pasangan hidup semati. tp sekarg terpaksa jugak la terima ke'duda'an ku ni. ermm apa bleh wat la, xda jodoh kali. dia ada bg msj yg lebih kurng berbunyi,

jika sesuatu itu mmg menjadi milik kita,
tiada siapa yg dpt menghalang,
dan, jika sesuatu tu bukan milik kita,
ia xkan menjadi mlik kita walaupun sudah
ianya ada dlam genggaman..

jd kesimpulannya,
bila yang tertulis untuk aku, adalah yg terbaik untuk mu,
aku terima semua...
tp tension tetap tension...
harap dia terus bahagia...

2 comments:

asms said...

hurm..biasa la tu..bila ada yg setia..pasti ade juga yg x sebegitu..lumrah kehidupan..adat b'cinta..xde yg terus bahagia tanpa ada sedey..sakit + letih bila pk kn hal yg semacam ni..hal yg blh m'ganggu kehidupan seharian..walau pn cuba d sembunyi kn..tp bila da slalu hadapi, ketenangan tu x byk sikit mampu buat manusia b'pk pjg bila b'hdpn dgn mslh semacam ni..mcm yg ko slalu kata.."HADAPI DGN SENYUMAN"..jd, senyum la selagi mampu t'senyum..andai suatu hr mungkin senyum e2 hanya ada dlm diri tanpa t'zahir d luaran..mereka yg melihat hanya mampu m'alir kn air jernih d pp..sesungguh ny e2 semua hanya pinjaman..t'msk la c die yg pernah ada d ati..

Isya Rasyiqah said...

sabar la. aQ pena lage saket.... b strong gud boy